sile tekan nihh sebelum bace ok...

Thursday, April 30, 2009

melangkau ke 22.....


xlame lgi aku akan melangkau ke usia 22 tahun....... bnyak yg aku xwat lgi spnjg hidup nih.....
1st - habis blajar ( setaun lgi ma) 2nd - cari pasangan (bukan da ade ker??) 3rd - capai cite2 aku ( nak buat album n menang oscar ) 4th - nak balas budi ibu bapa.... 5th - umrah dan haji (YA ALLAH, murahkan rezeki hambamu ini) 6th - jdi femes mcm siti sebelum usie 25 tahun 7th - aku nk membantu rakyat2 di negara2 miskin (bajet nk jd Angelina Jolie) 8th - nk berubah..... bialah org ckp aku ape pun, perubahan yg aku nk buat bukan nk jdi jantan gagah ttp berubah menjadi insan yg bergune di dunia yg fana nih....

bIarlah org nk cakap aku apepun, aku BANGGA dengan diri aku, lantakpila kat korg nk kutuk care aku jalan ke, cakap ker, care pemakaian aku ker.... yg penting bukannya aku saje buat2 bende tuh..... aku xkepingin pun perhatian..... n bukannye aku menyusahkan hidup korg pun....... duit korg pun aku xkacau..... aku hanye diri aku sendiri n xperlu nak jdi hipokrit....... AKHIR KATA, sempene birhtday aku yg akan menjelma xlame lgi.... aku memohon ampun dan maaf kepada semua manusia dan mahluk2 ALLAH S.W.T. sekiranye ade yg aku salah buat..... yang baik datangnye dri ALLAH SWT, yg xbaik dtg dri diri kite sendiri...... semoga aku dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki.... AMIN....

Wednesday, April 29, 2009

kisah PERANG DINGIN.....


jgan nak men2 ngan aku yer, aku ni diam2 berisi tau......

Perang dingin sejuk berlaku sekarang di NO.18, JALAN TENAGA 3, TAMAN TENAGA, HENTIAN KAJANG.....
cubaan si A.... yg mcm Khin..r yg cube menyerang cd hudson the primadiva dengan mengotorkan dapur dibalas dengan bertubi-tubi pinggan mangkuk, sudu, sudip, periuk, kuali, pisau dan seangkatannya di masukkan dengan sopannya ke dalam TONG SAMPAH....
Serangan tersebut mengakibatkan si A.... sentap dan terus berlari-lari anak sekeliling medan peperangan......
lagi menyakitkan hati dan perasaan si A.... beberapa sudip kesayangannya juga menjadi korban di medan perang dingin sejuk....
kerana takut di serang dengan bebelan dan hinaan cd hudson, si A.... skrg sedang bersembunyi dan sggup berlapar x g makan sbb takut cd hudson yg ade kat ruang tamu....
cd hudson sudah menguasai 3/4 medan peperangan......
tggu si A.... menyerahkan bendera putih saje lgi.....
lepas tuh, aman la RUMAH KU........
YA ALLAH, KABULKAN LAH PERMINTAAN HAMBAMU INI, SEGERALAH A.... KELUAR DARI RUMAH SEWA KAMI.... AMIN....

Tuesday, April 28, 2009

TIPS SISTEM MAKLUMAT PERAKAUNAN

Rantaian Nilai, Komponen sistem maklumat, kamus data,
prosedur carta alir, kebaikan pangkalan data, pandangan logikal dan fizikal, salah laku komputer, teknik-teknik fraud, lukis carta alir sistem kitaran belian - kaedah manual dan komputer,
kriteria kepercayaan dan keutuhan, SDLC, fASA Pembangunan - fizikal dan logikal, salah perilaku....

Monday, April 27, 2009

kisah Haiwan di Zoo....

Kisah Haiwan di ZOO, terlepas dan berada di NO.18, JALAN TENAGA 3, HENTIAN KAJANG.....

ari ni akuan2 yang nk bercerite pasal haiwan-haiwan yang menarik perhatian aku mase aku g zoo arituh....
gajah, zirafah, lembu, kerbau, gorila, cimpanzi dan banyak la lagi...
semakin lame aku lepak kat zoo tu sambil tgok prangai haiwan dan tempat tggalnye, teringatla kat sorg housemate aku nih......
xsangke rupe-rupenye kat rumah aku pun ade lgi mahluk yg terlupe dimasukkan ke dalam zoo....
teringatkan keadaanye, harusla zoo cepat2 amik die sebagai penghuni baru.....
nak tau ape kesah housemate aku nih smpai menyebabkan die layak masuk zoo???
si housemate yg aku pggil A ni mmg rajin, rajin memasak dan lauk yg dimasak sume bermacam2 jenis n pelbagai rase dan aneka..... dari makanan pagi ke makanan malam, dan xlupe jgak pencuci mulut......
alkesahnye dek kerajinan A nih die terlupe sesuatu iaitu kemas dapur lepas masak......
akibat dri projek memasaknye tuh, tunggang langgang la dapur teratak sewa kitorang......
xjumpe tong sampah dmenarik perhatianalam sinki pun boley letak sampah.....
pinggan mangkuk takyah cakap, tggu berulat baru nak basuh(pernah ke basuh) kekadang tuh kitorg yg len ni la basuh sbb sape tahan kan???? kalo yg da berulat2 akan nak simpan lgi, terus jer kitorg buang skali ngan pinggan mangkuk tuh skali.....
mule2 boley la tahan tp sekarang nih perangainye makin menjadi2 n cimpanzi n babun yg kat zoo pun perangai xmacam tuh......
ade ke patut sise makanan tuh dibuang sahje dengan gembirenye di dalam sinki....
kalo samapah2 tu bley jgakla kite tlg buangkan, ni da smpai sayur2 busuk, tulang temulang, isi2 daigng yg xabis dilapah bersepah2 di dalam sinki sape yg tahan?????
da jenuh da menasihat si A ni tp masih tegar......
kpd si A kalo ko bace harap2 ko sedar yg prangai ko skrg aku xrase da mcm keluarge beruk di zoo tuh.....

tp ko layak digelar kawan kepade pembawe virus skrg....
si BABI.....


sedarlah wahai A sebelum zoo atau pengembale babi amik ko.....

Saturday, April 25, 2009

Miley Cyrus - The Climb Lyrics and Mp3 :-
I can almost see it
That dream I’m dreaming but
There’s a voice inside my head sayin,
You’ll never reach it,
Every step I’m taking,
Every move I make feels
Lost with no direction
My faith is shaking but I
Got to keep trying
Got to keep my head held high

There’s always going to be another mountain
I’m always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes you going to have to lose,
Ain’t about how fast I get there,
Ain’t about what’s waiting on the other side
It’s the climb

The struggles I’m facing,
The chances I’m taking
Sometimes they knock me down but
No I’m not breaking
The pain I’m knowing
But these are the moments that
I’m going to remember most yeah
Just got to keep going
And I,
I got to be strong
Just keep pushing on,

[The Climb lyrics on http://top10mp3download.blogspot.com ]
There’s always going to be another mountain
I’m always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes you going to have to lose,
Ain’t about how fast I get there,
Ain’t about what’s waiting on the other side
It’s the climb

There’s always going to be another mountain
I’m always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes you going to have to lose,
Ain’t about how fast I get there,
Ain’t about what’s waiting on the other side
It’s the climb

Keep on moving
Keep climbing
Keep the faith baby
It’s all about
It’s all about
The climb
Keep the faith
Keep your faith

video

Saturday, April 18, 2009

SAYANG KE X??

jika kamu syg kpd ibu kamu perlu baca ini...

Seorang anak mendapatkan ibunya yang
sedang sibuk menyediakan makan malam
di dapur lalu menghulurkan sekeping
kertas yang bertulis sesuatu.


Si ibu
segera mengesatkan tangan di apron
menyambut kertas yang dihulurkan oleh
si anak lalu membacanya.



Kos upah
membantu ibu:
1) Tolong pergi kedai : RM4.



00
2) Tolong jaga adik : RM4.



00
3) Tolong buang sampah : RM1.



00
4) Tolong kemas bilik : RM2.



00
5) Tolong siram bunga : RM3.



00
6) Tolong sapu sampah : RM3.



00
Jumlah : RM17.



00

Selesai membaca, si ibu tersenyum
memandang si anak sambil sesuatu
berlegar-legar si mindanya.





Si ibu
mencapai sebatang pen dan menulis
sesuatu di belakang kertas yang sama.





1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan -
PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu -
PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu -
PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu -
PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian,
dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku -
PERCUMA
Air mata si anak berlinang setelah
membaca apa yang dituliskan oleh si
ibu.





Si anak menatap wajah ibu,
memeluknya dan berkata, "Saya Sayangkan Ibu". Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada mukasurat yang sama ditulisnya.





HAPPY MOTHER'S DAY
COMING SOON

Thursday, April 16, 2009

dengarlah MATAHARIku.....

lame nye xpost blog....
laptop xder kan, tuk pgetahuan sumer, lptop lame ku da pergi jauh da....
ingtkan da xde lptop ni rjin stdy tp tukar jd kuat tidur pulak....
okla bercakap pasal matahari, bukannye aku nk citer pasal gerhane matahari ker, bunge matahari ker...
tp pasal citer MATAHARI yang bersiaran di TV3 dari isnin smpai kamis pukul 6.30 ptg tuh...
aku suke sgat citer tuh, lakonan Lisdawati tuh....
mule2 cite ni mcm xbest tp lame2 crite ni makin berwarne warni, lebey2 lgi dgn munculnye watak2 baru yg pelik n menarik...
dr bapa tiri yg xgune, kekasih hati yg berjuang di medan tempur n dikatakan mati, suami yg BI, watak bf suaminye, watak anak ikan, kesah hidup mak2 datin dll...
xsabar2 nak tgok watak2 len yg bakal muncul dlm drama nih....
harap2 citer nih terus best smpai habis....

Monday, April 6, 2009

sad but grateful.....

laptop aku yg disayangi disytiharkan sakit tenat, dan memerlukan kos perubatan yang tinggi untuk dibaiki...
oleh yang demikian, saye sedang berfikir2untuk mendapatkan pegganti laptop aku yg tenat tersebut...
dr menyatakan peluang sembuh hanyela 25% sahaje....
dri aku membazir merawatnye, baik aku mencari pengganti...
tp bilakah pegganti tu akan tibe???
tggula duit cukup dulula....
mcm nak melamar jugak....
nak sunting bunge di taman, kenela ade mas kawin nyer....
kenangan pahit dan manis sepanjang aku bersame laptop compaq tersebut....
xsangke sblum sempat die cecah 3 tahun, keuzuran terlampau menyebabkan die terlantar tenat skrg....
mujo sementere menanti pegganti baru, ade teman sudi memimjam kan laptopnye untuk aku gunekan...
lebey2 untuk exam UBS sabtu nih....
walopun aku sedey sbb laptop rosak n aku xsempat save assgment aku n kene buat len, tp aku bersyukur, kerana dugaan ALLAH S.W.T. ini sebenarnya kebaikan kepade aku kerane akan kurgla aku beronline n hanye study sahjela diri ini nnt...
insyallah, mane tau dpt 4 flat sem nih...
kate org sendiri lebey baik....

Sunday, April 5, 2009

I GO....


I Go

So long, fare thee well
The dancer and the dancing days have taken leave and fell
So turn down this bed of stone
Quench me with the deadly nightshade from the rose that you belong

The long December rain is falling now
Running down on streets to nowhere
Music is my life you're my sweetest nightingale
But I cant hear it here no more
And I go
I go

Hush now, dont shake or break
Words have fallen silent like soldiers to the grave
No matter what they do or say
Lay me on the sleepy meadow by the tracks upon your

Friday, April 3, 2009

WEIRD?? BUT IT'S REALLLLL....

this APRIL, I would like to share with you with a great find of weird unsual facts about health. This one i found from my ramblings around the internet. I found them interesting at the same time i think they are strange but true facts that we have to think about. Are they really true? Well, find out for yourself. . .

  • A cough releases an explosive charge of air that moves at speeds up to 60 mph.
  • A fetus acquires fingerprints at the age of three months.
  • A fingernail or toenail takes about 6 months to grow from base to tip.
  • A healthy individual releases 3.5 oz. of gas in a single flatulent emission, or about 17 oz. in a day.
  • A human being loses an average of 40 to 100 strands of hair a day.
  • A person will die from total lack of sleep sooner than from starvation. Death will occur about 10 days without sleep, while starvation takes a few weeks.
  • A sneeze can exceed the speed of 100 mph.
  • According to German researchers, the risk of heart attack is higher on Monday than any other day of the week.
  • According to the Kinsey Institute, the biggest erect penis on record measures 13 inches. The smallest tops off at 1 3/4 inches.
  • After spending hours working at a computer display, look at a blank piece of white paper. It will probably appear pink.

Wednesday, April 1, 2009

New Prime Minister of Malaysia...



This Friday, Malaysian will get a new prime minister....
Dato' Seri Najib Tun Razak will be the 6th Prime Minister of Malaysia....
we are waiting what he can do to Malaysian....
although he has a lot of controversy.....
i can't wait to know who's will be in his cabinet.....
n i cant wait the 'change' that he want to do....
CONGRATULATION NAJIB, AND THANK YOU PAK LAH.....