sile tekan nihh sebelum bace ok...

Monday, April 27, 2009

kisah Haiwan di Zoo....

Kisah Haiwan di ZOO, terlepas dan berada di NO.18, JALAN TENAGA 3, HENTIAN KAJANG.....

ari ni akuan2 yang nk bercerite pasal haiwan-haiwan yang menarik perhatian aku mase aku g zoo arituh....
gajah, zirafah, lembu, kerbau, gorila, cimpanzi dan banyak la lagi...
semakin lame aku lepak kat zoo tu sambil tgok prangai haiwan dan tempat tggalnye, teringatla kat sorg housemate aku nih......
xsangke rupe-rupenye kat rumah aku pun ade lgi mahluk yg terlupe dimasukkan ke dalam zoo....
teringatkan keadaanye, harusla zoo cepat2 amik die sebagai penghuni baru.....
nak tau ape kesah housemate aku nih smpai menyebabkan die layak masuk zoo???
si housemate yg aku pggil A ni mmg rajin, rajin memasak dan lauk yg dimasak sume bermacam2 jenis n pelbagai rase dan aneka..... dari makanan pagi ke makanan malam, dan xlupe jgak pencuci mulut......
alkesahnye dek kerajinan A nih die terlupe sesuatu iaitu kemas dapur lepas masak......
akibat dri projek memasaknye tuh, tunggang langgang la dapur teratak sewa kitorang......
xjumpe tong sampah dmenarik perhatianalam sinki pun boley letak sampah.....
pinggan mangkuk takyah cakap, tggu berulat baru nak basuh(pernah ke basuh) kekadang tuh kitorg yg len ni la basuh sbb sape tahan kan???? kalo yg da berulat2 akan nak simpan lgi, terus jer kitorg buang skali ngan pinggan mangkuk tuh skali.....
mule2 boley la tahan tp sekarang nih perangainye makin menjadi2 n cimpanzi n babun yg kat zoo pun perangai xmacam tuh......
ade ke patut sise makanan tuh dibuang sahje dengan gembirenye di dalam sinki....
kalo samapah2 tu bley jgakla kite tlg buangkan, ni da smpai sayur2 busuk, tulang temulang, isi2 daigng yg xabis dilapah bersepah2 di dalam sinki sape yg tahan?????
da jenuh da menasihat si A ni tp masih tegar......
kpd si A kalo ko bace harap2 ko sedar yg prangai ko skrg aku xrase da mcm keluarge beruk di zoo tuh.....

tp ko layak digelar kawan kepade pembawe virus skrg....
si BABI.....


sedarlah wahai A sebelum zoo atau pengembale babi amik ko.....

No comments: