sile tekan nihh sebelum bace ok...

Friday, April 30, 2010

I'M a STORY TELLER..... not a GOSSIPER

Assalamualaikum dan salam sejahtera.......
im the story teller not just gossiping adalah satu post yg agak kontroversi, sensasi dan lgi penuh kenisafan......
tujuan ak bercerite bukanlah tuk memalukan, mengugat, dan mencemar maruah orang.....
post kali ni xde kene mengene dengan siasatan-siasatan aku... tp siasatan mengenai diriku....
yg sebnarnye ak sedar tetapi kadang ak terlupe..... tp sumpah sgale2 nya terjadi bukan disebabkan aku sengaja mahupun merancang tuk mengutuk mengumpat bergosip pasal org tuh.....
pada yang mengenali diriku mungkin korang akan lihat aku seorang yang sangat 'happy' periang, peramah, giler2...... sebenarnye tu la jgak sifat dalaman aku..... aku bukan jenis suke simpan dendam...... dri kecik ak da puas di hine dgan gelaran p___n b___k..... bayang kan usie macam aku da di provok dgan perkataan mcm2 tuh...... sudah tentulah perkataan tuh tuh da ckup buat ak trauma..... takut nak berdepan dengan orang..... lebey2 yg suke kutuk tuh.... betape lemah dan hine nye diri aku mase digelar dgan perkataan mcm tuh....
namun di rumah di sebalik bebelan ayah aku yg suh jdi keras ckit, ak meneruskan kegirangan aku seperti biase.... menyanyi adalah hobi aku.... itulah care aku mengubat hati yg lara...... masuk skolah menengah, ak terus-terusan dipggil gelaran2 tuh... dlu aku akui ak trsangat emosional..... dan ak tersangatla ganas.... sape yg pggil ak mcm2, bersedie la penampar di muke kau sbb tamparan aku sgat tepat..... tp ape yg ak bgge, ak ade rmai kawan2 yg support aku....
hari demi hari berlalu, makin kite berusie, keyakinan diri dalam diri aku smakin brtmbah... ak bukan lgi org yg takut kegagalan, kutukan dll......
akhirnye bile klua result PMR n SPM sterusnye masuk matrix......
semue org trus membisu... n xder lgi pggilan2 yg manyakitkan hati.... syukur ALHAMDULILLAH.... ALLAH S.W.T. membantu aku................

bersambunggggggggg.................................................................

No comments: