sile tekan nihh sebelum bace ok...

Monday, September 20, 2010

RACISM....

hangat kan tajuk nih???
tp tula topik plg hot kat Malaysia.... ak xtau kenape sejak 2 menjak nih, racism makin2 tertonjol bukan dr 1 1 kaum tp sumer kaum....
ak lahir n dibesarkan di Taiping, ak da bese hidup dgan pelbagai kaum, ak tgok spnjgg ak membesar tuh, harmoni lgi bahagie jer sumer.... ak ade kawan cine, india, siam, sumer bangse ade.... n saling hormat menghormati....
namun sejak Malaysia menjangkau usie 50 taun, mcm2 crite yg xenak kluar, prasaan xpuas hatila, hak same rate la.....
bercakap pasal hak same rata, ak x rase mereka yg bercakap tuh layak bg pandangan.....
mereka sendiri bertindak tak adil n melayan sesame manusie x same rate.....
terutamenye dalam bidang yg mereke kuasai........
makin lame makin menjadi2, xpenah puas hati itu dan ini, sentiasa merasakan negara orang lebey baik.... kenape x pergi je berhijrah di negara orang......
bersyukurla ape yg ade dan diberi..... n hormat lah sesame manusia......
bangsa bumiputera xpernah memandang rendah bangsa lain, cuma bangsa bumiputera terutamanya Melayu pantang skali orang yang bersikap kurang ajar n x kenang budi.......
da beri betis nak peha pulak kan......
jgn jdi macam BANGSA LAHANAT MCM YAHUDI udah yerrr......... aku

No comments: