sile tekan nihh sebelum bace ok...

Sunday, September 27, 2009

RAYA 2009 PART 2


CITE RAYE BERSAMBUNG.....

jOM MASAK LEMANG.... heheheheheh...... biase lemang ni besar betul2 ikut saiz buluh, mcm gmbar kat bwah nih......

tp kat kmpung aku, ade 'lemang' yg lg spesel..... lemang ni bisisng, boleh bergegar 1 kampung......
ape bende tu ekk????
????????????????

pemasak2 'lemang' besar ni walopun mude mudi tp handal...


wajah 'lemang' sblum 'dimasak'

nila barisan 'lemang gergasi' nih........
lemang gergasi @ meriam nih mmg femes kat kmpung Talang, Kuala Kangsar,
dri aku kecik smpai skrg, stiap raye wajib ade meriam walopun da diharamkan....
tp yg kat kmpg aku nih sume ade permit ok...... speacial tuk raye sahaje.......
gmbr ni ditgkap oleh sedare aku yg rajin, aku xkuase la nk g jln2 time last puase nih.....
ape yg menarik lg berlaku mase malam raye, mase sume famili ak nk tggu dgr pengumuman raye.... btul2 8.30 tuh, terjadilah blackout kat kwsan kmpung aku......
terlepas la buat pertame kali nye pengumuman raye.....
bergelap 1 rumah, mujo ade sedare yg ade bunge api, die bg anak2 kecil @ generasi ke 4 main bunga api, meriah jugak time gelap2 men bunge api, baru terase auranyerrr..........

RAYA 2009 PART 3 coming soonnnn...............

No comments: