sile tekan nihh sebelum bace ok...

Wednesday, January 7, 2009

pemenang X-FACTOR 2008


x-factor ni jarang aku tgok sbb mmg xpenah tayang kat malaysia lgi...
taun 2008 adlh musim kelime x-factor...
juare x-factor pun meletop spt Leona Lewis, Leon Jackson dan Shayne Ward...
tp bgi aku bese2 jer nyanyian dorg, n aku xnmpk sgt x-factor dlm diri dorg...
baru2 ni, aku tertengok kt youtube sorg peserta x-factor ni, ALEXANDRA BURKE...
sgat mantap persembahan die mase nynyi lgu listen tuh....
after beyonce, die la penyanyi yg dpt bwak lgu isten ni ngn baik....
start pde tu, aku terus tgok persembahan x-factor 2008...
persembahan2 peserta lain pun best spt diana vickers, JLS, dll...
tp kbnyakan nye agak tenggelam ngan persembahan lexandra yg mantap lgi superb tuh...
bukan stakat sore mantap, tp bile nyanyi lgu yg perlu die menari, alexandra brjaye melakukanye dgn baik n mantap cntohnye tuk lgu toxic n dont stop the music....
akhirnye, alexandra n JLS berjaye ke final....
lagu pemenang adlh HALLELUJAH...
jelas alexandra menyanyi lgi bek dri 4 beradik JLS tu....
meremang bulu rome ku....
paling mantap persembahan alex mlm tu, lagu LISTEN yg die duet same idolanye Beyonce....
mantap tahap diva sgat....
semantap persembahan mariah n whitney tuk lgu when you believe tu....
keputusan diumumkan malam tu jgak n tanpe perlu dipertikaikan, Alexandra Burke menang x-factor dgn 58% undi.....
mntap mantap mantap....

No comments: